ARTISTES 2022
Ferran Albrich, baríton (Catalunya)
Nascut el 1990, inicià els estudis musicals com a violoncel·lista i es graduà a Detmold (Alemanya). El 2013 inicià els estudis de cant també a Alemanya i els finalitzà el 2019 al Conservatori del Liceu. A partir de 2020 debuta en alguns dels escenaris més destacats de la lírica a Catalunya com la Schubertíada, el Barcelona Obertura Spring Festival o el Festival de Peralada. Ha actuat també a sales com L'Auditori, el Palau de la Música o el Teatro Arriaga de Bilbao, interpretant tant oratori com òpera i lied. En l'àmbit del lied, ha interpretat cicles com Winterreise, Lieder eines fahrenden Gesellen, Kindertotenlieder, Des Knaben Wunderhorn, Don Quichotte à Dulcinée, Dichterliebe, Liederkreis op. 24 i op. 39, Vier ernste Gesänge, An die ferne Geliebte, Fêtes Galantes, Tel jour telle nuit o Old American Songs.
Mar Compte, piano (Catalunya)
Nascuda a Catalunya, Mar Compte comença els estudis musicals al Conservatori de Vic. La seva formació continua a l’ESMUC amb el pianista Jean-François Dichamp, membres del Quartet Casals i Kennedy Moretti. De la mà de Francisco Poyato descobreix el món del lied i més endavant cursa el Màster en Lied Victoria de los Ángeles. Ha rebut classes de pianistes com Eldar Nebolsin, David Kuyken, Begoña Uriarte i Alexander Kandelaki, i en l’àmbit del lied, ha participat a masterclasses amb Malcolm Martineau i Simon Lepper. En les tres últimes edicions del Festival Life Victoria Barcelona ha estat seleccionada com a Life New Artist. Actualment, continua la seva especialització en lied amb el pianista Marcelo Amaral a la Hochschule für Musik de Nuremberg on se centra la seva activitat musical.
María Díaz Coca, soprano (Andalusia)
Nascuda a Sevilla, va començar els seus estudis musicals als set anys. Va començar a estudiar cant a l'Haute École de Musique de Ginebra; actualment estudia a la Hochschule der Künste de Zuric per obtenir un Màster d'Interpretació Musical. Cobreix una àmplia gamma de repertoris, i té una predilecció especial pels repertoris moderns i contemporanis com Lachenmann, Berio, Aperghis i Ligeti, entre d'altres. Ha rebut diversos premis en concursos, com el Premi del públic a l'Elvirissima Junge Stimmen Wettbewerb 2018 (Lucerna). Actualment és membre del Cor de l'Òpera de Zuric. També actua com a solista tant en escenaris internacionals com nacionals; entre les seves actuacions recents hi ha una estrena mundial de Wolfgang Mitterer al Festival d'Òpera de Butxaca de Salzburg i el seu debut com a Monica a The Medium de Gian Carlo Menotti.
Mercedes Gancedo, soprano (Argentina)
La soprano argentina va realitzar estudis superiors de cant al I.S.A Teatro Colón de Buenos Aires i va continuar la seva formació a Europa amb Eduard Giménez, Alicia Nafé, Teresa Berganza, Mirella Freni, Montserrat Caballé i Cecilia Bartoli, entre d'altres. Ha cantat els papers d'Elle (La voix humaine), Prilepa (Pikovaia Dama), Pamina i Papagena (Die Zauberflöte), Barbarina (Le nozze di Figaro) o Micaela (Carmen), al Gran Teatre del Liceu, el Festival Castell de Perelada, el Theater am Delphi (Berlin), el Teatro Campoamor de Oviedo, el Teatro Jovellanos de Gijon o La Farándula de Sabadell, entre d'altres. La seva carrera com a liederista l'ha portat a cantar a festivals i sales com l'Oxford Lieder, la Schubertiada, la Fundación Juan March, el LIFE Victoria, el Barcelona Obertura Spring Festival, el Palau de la Música Catalana o L’Auditori de Barcelona.
Jaesun Hong, piano (Corea del Sud)
Va néixer a Corea del Sud i va començar a estudiar piano als sis anys. Actualment, estudia amb el professor Christoph Berner un màster en Interpretació centrat en la música de cambra i el lied a la Hochschule der Künste de Zuric. Al semestre d'hivern del 2022 començarà a estudiar acompanyament a la Hochschule für Musik de Colònia. Actua habitualment com a acompanyant vocal i de violí, i el maig de 2021 va fer el seu debut a la temporada Liedrezital de Zuric. El 2015 va interpretar l'òpera The Telephone de Gian Carlo Menotti i va començar a desenvolupar el seu interès per l'acompanyament d'òpera; ha participat en produccions de The Medium, també de Menotti (2020), Die Zauberflöte (2021) i, la passada primavera, La voix humaine de Francis Poulenc, Chronos de Matthias Müller i Zweimal Alexander i Messertränen de Bohuslav Martinů.
Constantin Zimmermann, contratenor (Suïssa)
El contratenor suís, nascut el 1999, va començar a actuar davant de grans audiències quan era només un nen soprano. Entre d'altres, va interpretar el paper de L'Amore (Il Ritorno d'Ulisse a Patria) a l'Òpera de Zürich el 2014; aquell any va gravar el CD Geistliche Lieder und Arien de J.S.Bach amb Ton Koopman. Va estudiar cant a la Hochschule der Künste de Zuric. El 2020 va ser guardonat amb el primer premi al 49è Bundeswettbewerb Gesang a Berlín, i gaudeix d'una beca de la Fundació Friedl Wald des del 2021.Estudia cant amb Juliane Banse a la Universitat Mozarteum de Salzburg, on ja ha aparegut en dues produccions d'òpera com L'Opinion publique (Orphée aux enfers) i Ottone (L'incoronazione di Poppea). Encarnarà un paper principal a The Fairy Queen d'Henry Purcell a l'Staatstheater Augsburg el 2023.
Les biografies que apareixen en aquesta pàgina van ser escrites en el moment de l’edició corresponent. Amb el pas del temps, els camins dels artistes i professors han evolucionat, i per tant, les biografies aquí recollides no reflecteixen la totalitat del seu recorregut actual.
